מסקנה=מסכה+אקנה- זה הסוד לעור חלק!

מסקנה= מסכה+אקנה

זה דבר אמיתי ואני שומעת יותר ויותר נשים שסובלות.

חוסר איזון הורמונלי מופיע אצל הרבה נשים דרך אקנה והמסכות שאנחנו מסתובבות איתן לא עוזרות במיוחד.

אני יודעת שאחת האופציות המוכרות היא ללכת לרופא לקבל מרשם לגלולות,

אבל חשוב לדעת, שזה לא מטפל בשורש הבעיה, אלא משמש פלסתר

ומעבר לזה, כשמפסיקים את הגלולות, אקנה יכול להופיע בצורה עוד יותר חמורה

ויכול לקחת אפילו חצי שנה ויותר להתנקות מהשפעות הגלולות.

 

אז מה אפשר לעשות ואיך אוכל קשור לזה?

מעבר לזה שאני מטפלת בתזונה, אני גם קוסמטיקאית,

ולכן אביא לכן אופציות טיפול ב-2 שלבים:

  • הבסיס- המזון שאנו אוכלות- שזה בעצם ההוראות לתפקוד ההורמונלי שלנו

  • טיפול חיצוני לעור- הפן הקוסמטי.

אז בואי נתחיל עם מזונות.

כשיש לנו הרבה אקנה ובמיוחד באזור הסנטר- זה מעיד על חוסר איזון הורמונלי.

אז מאילו מזונות כדאי להמנע?

  • סוכר- מפתיע נכון? חחח חלק ממה שקורה כשהגוף מפריש אינסולין ברגע שאנו אוכלות סוכר, הוא מייצר חומרים בשם סבום וקרטין שיוצרים סתימה בנקבוביות העור ומעבר לזה יוצר מצב דלקתי- אדמה פוריה להופעת האקנה.

  • חלב ומוצריו- חלב יוצר מצב דלקתי בגוף ורוב האנשים בעולם רגישים לחלב- דבר שיוצר היסטמינים מרובים שמסתובבים בגוף- שיכולים לגרום לאקנה להיות במצב יותר גרוע.

  • חיטה- יכול לגרום לבעיות עיכול- מעבר למצב הדלקתי שזה יוצר, כשהמיקרוביום (כל המערכת של המעי) נפגע- היכולת לטפל באקנה נהיה קשה יותר.

  • שמנים צמחיים- כגון קנולה, סויה, חמניות, מרגרינה- שמנים שגורמים למצב דלקתי בגוף.

אני יודעת שמעבר למזונות שאסורים, חשוב להתרכז על איזה מזונות כן לאכול, ויש כאן רשימה מכובדת ביותר (אני ממליצה על סלט שמאגד בתוכו כמה שיותר מהמצרכים המצויינים:

  • מזונות עשירים באבץ- כגון גרעיני דלעת, חומוסים, עדשים, אבקת קקאו, קשיו, פטריות, תרד, אבוקדו ושקדים. אבץ הוא מינרל חשוב בטיפול באקנה. הוא מוריד קרטין, פותח נקבוביות, מוריד מצב דלקתי בגוף, וקריטי לאיזון הורמונלי.

  • ברוקולי- יש בירק הזה נוטריינט מיוחד בשם DIM שעוזר באיזון הורמונלי.

  • מזונות עשירים במגנזיום- כגון תרד, קקאו, גרעיני חמניה, קשיו, זרעי פשתן, שקדים, גרעיני דלעת, כוסמת, שעועית שחורה, אבוקדו, קינואה, ספירולינה ובננות. מגנזיום מוריד מצבים דלקתיים בגוף, מאזן רמות סוכר ובכללי קריטי לבריאות הורמונלית אופטימלית.

  • שמנים בריאים- כגון שמן זית, שמן קוקוס וגהי- שתורמים לבריאות המעי ומערכת העיכול ומאזנים רמות סוכר בדם ותורמים לבריאות הורמונלית.

אז עכשיו שדיברנו על מה לאכול וממה להמנע, בואי נעבור לטיפול החיצוני:

אני זוכרת כשהייתי נערה, אוקסי היה החבר הכי טוב שלי. הוא ייבש למוות את החצ'קון יחד עם שאר העור שלי, אבל… ברגע שייבשתי מקום אחד, חצ'קון חדש הופיע לו במקום אחר.

כי שוב, זה היה פלסתר ולא טיפל בשורש הבעיה.

המזון שלנו זה השורש, אבל יש דרכים להוסיף טוב על הבסיס הזה.

חוסר איון הורמונלי גורם לעור יבש במיוחד, העור מנסה לפצות על זה ומפריש סוג של שמן מהבלוטות ברמה גדולה יותר.

אנחנו יכולות לעזור ע"י דאגה לעור לא יבש.

אני ממליצה להשתמש מידי יום בשמן קוקוס-

מעבר לזה שיחזיר שומניות נצרכת לעור, הוא גם אנטי בקטריאלי ועוזר להגן על העור מפני נזקי שמש.

יש לי צנצנת בשירותים באופן קבוע לשימושים קוסמטי, מעבר לצנצנת במטבח 😉

מאחלת לכולנו בריאות ועור זוהר,

מירי

 

נ.ב. אם את מעוניינת ללמוד עוד על בריאות הורמונלית בעזרת מזון, לחצי כאן למטה על התמונה לקבלת אוסף המתכונים לבריאות הורמונלית 🙂

כתיבת תגובה

לקבלת אוסף מתכונים לבריאות הורמונלית מלאו את הטופס הבא