מזונות לחיזוק הרחם והגברת הפוריות

גם אני עברתי 3 הפלות, מה שבסופו של דבר הביא אותי לרופא המטולוג שהודיע לי שיש לי שחלות פוליציסטיות ושאין מה לעשות עם זה.
ובכן חברות, יש לי חדשות טובות בשבילכן- בכל מה שקשור לבריאות ההורמונלית שלנו- תמיד יש מה לעשות עם זה וזה מתחיל במה שאנחנו מכניסות לפה ואיך אנחנו בוחרות להזין את הגוף שלנו.
הרבה נשים ומטופלות יקרות שלי מתמודדות עם קשיי פוריות או החזקת הריון עד לסיומה.
ובדיוק בשבילכן יקרות, הכנתי כאן מדריך ראשוני של המונות מהם כדאי להמנע ומזונות שיעזרו לך להגיע למקום שאת שואפת.
אני מזמינה אותך לקרוא כאן ולקחת צעד ראשון כדי להזין את גופך, לאזן הורמונים ולחזק את הרחם שלך ומאחלת לך שתצאי עם ידיים מלאות.
ואם את רוצה לקחת צעד ראשון יחד איתי- חכי לסוף הפוסט ואספר לך על התוכנית המתקרבת!
אז התמודדות עם הפלות חוזרות וקשיים בכניסה להריון, יכולים להעיד על כמה דברים.
המון מפנים אצבע מאשימה לרעלים שנמצאים אצלינו בחיים באופן קבוע- בזיהום אוויר, בחומרי ניקוי וקוסמטיקה ובריסוסים על הירקות שלנו.
עוד סיבות אפשריות:
  • חוסר איזון הורמונלי
  • תזונה לקויה
  • בעיות בבלוטת התריס
  • לחץ נפשי ועוד…
החדשות הטובות הן שרוב הנשים יכולות להבריא את גופם ולהכנס להריון ולשמור על הריון תקין בצורה טבעית ובעזרת המזונות שהן אוכלות.
אנחנו נדבר במיוחד על:
  • מזונות אנטי דלקתיים- כדי לנקות את הגוף מרעלים, לחזק את כל המערכות ואת המערכת החיסונית בפרט. מזונות אמיתיים, לא מעובדים, אורגני כשאפשרי, יאזנו את תפקוד ההורמונים בגוף יאזנו את מערכת הבקטריות במעי, כדי לשמור על בריאות אופטימלית ולדאוג שהגוף מוכן להריון בצורה אופטימלית.
  • מזונות לחיזוק הרחם- כדי לשמור על הריון בריא, נתמקד במזונות עשירים בנוטריינטים חיוניים לרחם חזק ולהתפתחות תקינה של העובר.
 
 
מזונות שיכולים להזיק וכדאי להמנע מהם:
1)גלוטן- גלוטן הוא חלבון שנמצא בדגנים כגון חיטה, כוסמין, שיפון, שעורה וגריסים. (ניתן למצוא שיבולת שועל ללא גלוטן). גלוטן הוא אחד הגורמים לבעיות עיכול, בעיות בספיגת נוטריינטים וחוסר איזון הורמונלי וסיכון לחלות במחלות רבים.
2) מוצרי חלב– רוב האנשים (75%) מוערכים שסובלים מרגישות ללקטוז- אחד הסוכרים בחלב. הימנעות ממוצרי חלב יכולה לעזור לאזן את כל התהליך ההורמונלי ולהרגיע מצבים דלקתיים בגוף.
3) סוכר- סוכר לבן מורידה את התפקוד של מערכת החיסון שלנו, גורמת לרמות סוכר גבוהות בדם וחוסר איזון הורמונלי. סוכר הוא חומר ממכר. אני ממליצה להשתמש בממתיקים טבעיים באופן מדוד (למשל סוכר קוקוס, דבש לא מחומם וסילאן) כי גם הם יכולים להקפיץ רמות סוכר בדם.
4) מזונות מעובדים- כל אוכל שאת לא מזהה ממה הוא מורכב- אותיות ומספרים רנדומלים, "דיאט", ממתיקים מלאכותיים, צבעי מאכל, חומרים משמרים וחומרי טעם וריח (גם טבעיים). ה"מזונות" האלה מגבירים הם משבשי אנדוקרינים (המערכת ההורמונלית) ומביאים לחוסרים בנוטריינטים, בנוסף מעלים רמת תאבון ומגבירים אכילה, מעלים סיכון לסרטן ותופעות לוואי לא רצויים.
5)שמנים צמחיים– כולל שמן קנולה, חמניות, תירס, סויה, כותנה ומרגרינה. השמנים האלה נגרו כימית וכבדים באומגה 6- עודף אומגה 6 מביא למצב דלקתי כרוני בגוף שמשבש בריאות הורמונלית.
6) סויה- מכיל זינואסטרוגן- שמחקה אסטרוגנים בגוף ושיכול לייצר עודף אסטרוגנים שיכולים להביא למצב של חוסר פוריות. זה כולל חלב סויה, אדממה, רוטב סויה וטופו. (אני כרגע ממליצה להמנע גם מטופו כי יש נשים עם בעיות פוריות שגם הטופו גרם לחוסר איזון הורמונלי, ולכן כדאי כרגע להמנע)
 
 
מזונות אנטי דלקתיים, לניקוי רעלים וחיזוק הרחם-
  • תרד– ירק עשיר ביותר בחומצה פולית– שעוזר ביצירת תאים חדשים ומונע מומים בעובר. עשיר באנטיאוקסידנטים להחזיר בריאות לתאים יחד עם פבלנואידים אנטי-דלקתיים, עשירים בנוטריינטים וסיבים תזונתיים, מזון לבקטריות הטובות במעי לאיזון הפלורה. עוד ירקות ירוקים עליים (חסה, עלי סלק, כוסברה ופטרוזיליה)
  • סלמון– דג עשיר בחלבון ושומן אומגה 3- מאזנים רמות סוכר והורמונים וחשובים בטיפול של מצב דלקתי בגוף. (עוד דגים להוסיף- סרדינים בשמן זית, אנשובי ומקרל)
  • זרעי צ'יה– עשירים באומגה 3. צ'יה הוא אנטיאוקסידנט, אנטי דלקתי, עשיר בויטמינים ומינרלים. בנוסף המרקם הג'לי שלו עוזר לבריאות המעי ומעודד ריפוי. (עוד אגוז וזרע עשירים באומגה 3 וגם עוזרים בבריאות הורמונלית- זרעי פשתן ואגוזי מלך)
  • עדשים– מקור נהדר לחלבון. נותנים אנרגיה בזמן ששומרים על רמות סוכר מאוזנות. עשירים בסיבים תזונתיים שעוזרים באיזון הורמונלי. בכללי- משפחת הקטניות נהדרת למקור טוב של חלבון וסידן שתורמת לאיון הורמונלי.
  • ברוקולי– ממשפחת הירקות המצליבים. עשירים בחומר בשם indole-3-carbinol- שעוזר לכבד לנקות אסטרוגנים מיותרים מהגוף ומייצר איזון הורמונלי לפוריות (עוד ירקות מצויינים ממשפחת המצליבים- כרובית, קולורבי, כרוב)
  • ביצים– ביצים עשירים בחלבון ונוטריינטים (במיוחד החלמון)- עשירים בחומר בשם choline שמעבר לעזרה בהתפתחות עוברית, נמצא גם כמוריד סיכון להפלות.
  • אבוקדו– עשיר בויטמין E- קריטי לתפקוד של כל המערכת ההורמונלית (זה גם מקור נהדר לשומן בריא. עוד שמנים טובים להוסיף לתזונה- שמן זית ושמן קוקוס)
  • סלק-עשיר בנוטריינטים שמעודדים זרימת דם ומחזוריות ברחם, שמביא להגברת היכולת לכניסה להריון.
  • לימון– עשיר בויטמין C- ויטמין שמעודד ביוץ, עוזר לספיגת ברזל וקריטי לזמן הריון. (עוד מזונות עשירים בויטמין C- גמבות, אשכוליות, קיווי)
  • כורכום– הכורכומין הוא חומר אנטי דלקתי מובהק וקריטי בתזונה אנטי-דלקתית. (עוד תבלין נהדר- זנגוויל (ג'ינג'ר)- מחזק למערכת החיסונית שעוזר להורדת מצבים דלקתיים בגוף.)
אם כל המידע הזה נהדר אבל את מוכנה לצעד הבא, להתחיל לאכול מזונות מבריאים ובשפע ולא בדיוק יודעת מאיפה להתחיל, רציתי להזמין אותך לקחת צעד ראשון יחד איתי בתוכנית "נקיה מסוכרים בחמישה ימים":

לחצי כאן לכל הפרטים!

מחכה לך לצאת לדרך!
לבריאותך יקרה,
מירי

כתיבת תגובה

לקבלת אוסף מתכונים לבריאות הורמונלית מלאו את הטופס הבא