אחד הקשיים הגדולים באוכל של הילדים שלנו- להכיר להם מזונות חדשים.
תדמיינו שאתם נוסעים למדינה חדשה ולא מוכרת, ואתם נכנסים למסעדה לאכול ושמים מולכם צלחת כזאת:
אז מה התגובה הראשונה שהיתה לך? אצלי זה היה גועל. ו"אין מצב שאני נוגעת בה".
וככה בדיוק הילדים חווים מפגשים ראשוניים עם מזון. זה באמת פעם ראשונה שהם רואים כזה דבר.
אז איך נעזור להם לא להירתע ממאכלים חדשים ואולי אפילו להסכים לטעום?
בשביל זה צריך להבין את השלבים שילדים עוברים על מנת להגיע לשלב של אכילה.
שלב ראשון- הילד צריך "לסבול" את האוכל בקרבתו- זה בעצם שלב הראייה. הילד מחליט לפי איך שהאוכל נראה אם זה משהו ש"עובר מסך".
שלב שני- אינטרקציה עם האוכל- סוג של היכרות- איך קוראים לדבר הזה, קצת מידע עליו.
שלב שלישי- להריח את האוכל
שלב רביעי- לגעת באוכל
שלב חמישי- לטעום את האוכל
שלב שישי- לאכול את האוכל.
ברגע שנותנים לילדים לעבור את השלבים האלה, תתפלאו לראות תוצאות מדהימות!
בואו נתרכז בשלב הרביעי שהוא בד"כ הכי מאתגר בשבילנו, ההורים.
מתי פעם אחרונה נתת לילדים לשחק עם המזון שלהם? במיוחד לקטנים. מבחינתם זה שלב שהם חייבים על מנת לקבל החלטה אם להכניס את האוכל לפה או לא. זו הדרך שלהם להיכרות.
זה קצת כמו בליינד דייט. כדי להכיר מישהו ולראות אם רלוונטי להמשיך את הקשר, אנחנו מדברים ושואלים. הילדים שלנו עוברים את שלבי ההיכרות האלה עם האוכל שלהם.
אז תקשיבו, אחרי שלמדתי את זה, היה לי ממש קשה לחשוב לתת לנגה (א בת 9 חודשים) להאכיל את עצמה, אבל אמרתי אני מנסה.
הושבתי אותה עם קערת קארי. אז אחרי שהיא אשכרה מרחה חצי ממנו על השולחן בנסיון לייצר יצירת אומנות של צבעי אצבעות הודים, היא אכלה את כל הקערה וביקשה עוד… פעמיים! ותיעדתי את הכל בתמונות בזמן שהחזקתי את עצמי חזק לא להתעלף מהבלאגן. חחח