איך אני יודעת איזה מזונות טובים לי ואיזה מזיקים לבריאותי?

אפרת (שם בדוי) הגיעה אליי עם בעיות עיכול מאוד חמורות יחד עם אתגרים הורמונלים.

וייעצתי לה בין היתר להמנע מגלוטן לתקופה מסויימת.

היא אמרה לי שבדקו לה בעבר אם היא צליאקים והתשובה יצאה שלילית.

חשוב לדעת, שהבדיקה בודקת חלבון מאוד ספציפי ויכול להיות שיש רגישות לחלבונים אחרים שנמצאים בגלוטן.

בנוסף, נמצא שרוב הנשים עם אתגרים הורמונליים ומחלות אוטואיומניות יש להם רגישות לא צליאקית לגלוטן

אחרי תקופה שהגוף שלה עבר ניקוי, הכאבים בבטן, בעיות העיכול והאתגרים ההורמונליים פסקו לחלוטין ואפרת הרגישה נהדר.

היה לה בדיקה שגרתית אצל הרופא שבו היא סיפרה לו שהיא הפסיקה לאכול גלוטן ועל השינוי המבורך בבריאותה.

לצערי הרב, לא כל הרופאים מכירים ברגישות לא צליאקית לגלוטן והרופא הזה אמר לה:

"בואי נעשה לך בדיקת צליאק שוב (שזה דורש לחזור ולאכול גלוטן), ואם יוצא לך שליליאז אין שום סיבה בעולם שלא תאכלי גלוטן"

עכשיו החלק הבאמת עצוב בסיפור הזה, זה שאפרת באמת שקלה לחזור לאכול גלוטן כדי לקבל את החותמת ולהניח בצד את מה שהיא מרגישה ויודעת. ועל זה דיברתי שבוע שעבר בבלוג.

אבל הפעם אני רוצה שנראה איך אפשר לעשות בדיקה עצמית למזונות שטובים לנו ולאלה שלא משרתים ומקדמים את הבריאות שלנו.

  • יש בדיקות דם שלא נמצאות בסל הרגיל שאפשר ממש לבדוק לעומק מה עושה לנו טוב ומה לא, אבל זה לא משהו אפשרי לכולן, ויש כמה דברים שאת יכולה לעשות לפני.

  • ללמוד. להבין מה הם המזונות הדלקתיים, האלה שהמערכת החיסונית צריכה לטפל בהם ולא פנויה לתפקוד הרגיל של הגוף. נמנעים מהמזונות האלה לתקופה כדי לראות תוצאות.

  • מעבר לזה יש מזונות שממש אפשר לראות איך אנחנו מגיבות אליו בזמן אמת. לוקחים מזון שאנחנו חוששות לגביו, ומתעדות- איך אני מרגישה מיד אחרי שאני אוכלת אותו, 20 דק' אחרי שאכלתי אותו ושעתיים אחרי? בהרבה מקרים זה יתן לך מראה על מה קורה עם מזונות מסויימים.

  • כשאת מחזירה לתזונה מזונות מסויימים שנמנעת מהם תקופה (סעיף 2), תעשי בדיקה כמו בסעיף 3 לראות איך את מגיבה אל המזון הזה אחרי שהגוף כבר התרגל שהוא לא נמצא אצלינו במערכת.

אלה בעצם צעדים ראשונים וחשובים כדי להתחיל בדו שיח חדש עם הגוף שלנו, להכיר אותו, להבין מה טוב לו.

זה תהליך שלא לוקח יום או יומיים, אבל בסופו של דבר זה מביא לעוצמה בכל בחירה שלך לגבי מה שאת אוכלת- זה לא שמישהו חיצוני אמר לך מה לאכול ומה לא. את יודעת. את מרגישה. יש לך את הידע, את הכח והעוצמה לבחור את הטוב לך ביותר.

כתיבת תגובה

לקבלת אוסף מתכונים לבריאות הורמונלית מלאו את הטופס הבא