סלט תותים אבוקדו- להגברת מצב הרוח

אני לא יודעת מה איתכן, אבל כל הסגר הזה והידיעה שהוא רק ממשיך הביא איתו קושי רגשי גדול.

ואני יודעת שאני לא היחידה שמסתובבת ומרגישה מיואשת, מתוסכלת ועייפה רגשית.

את יודעת, באופן טבעי, כשאנחנו חוות סוג של דיכאון או דכדוך,

הגוף מחפש אוכל מנחם.

הרבה פעמים זה מביא אותנו לאכול מוצרים מעובדים שנותנים לנו הרשת סיפוק באותו רגע,

אבל ההרגשה הזאת לא נשמרת לטווח ארוך

ואפילו הפוך- אנחנו מרגישת רע משהרגשנו לפני…

אבל, יש אלטרנטיבה!!

יש כמה מזונות שעוזרים לנו להתמודד עם דכדוך ודיכאון,

ודאגתי להרכיב לכן סלט מפנק שמאגד בתוכו כמה רכיבים נהדרים בדיוק בשביל זה-

להרים אותנו ולעזור לנו להרגיש שמחה, להרגיש טוב יותר.

אז בואי נדבר קצת על הרכיבים האלה:

אבוקדו-

השומן הבריא של האבוקדו יש לו השפעות נהדרות על הבריאות שלנו, במיוחד במח. הוא שומר על איזון הורמונלי תקין כדי שהמח שלנו יוכל לייצר הורמונים בצורה תקינה- דבר המשפיע על מצב הרוח שלנו.

תותים

עשיר בויטמין A, C, ומנגניז- הוא מגביר ייצור כימיקלים של שמחה במח ושומר על בריאות המח שלנו בכללי…

שומשום

עשיר בחומצת אמינו בשם טירוסין שמגביר ייצור של דופמין במח- הורמון השמחה ודואג לאיזון של שאר ההורמונים במח

גרעיני דלעת-

הגרעינים האלה עשירים בחומצת אמינו בשם טריפטופן שמייצר את החומר מגביר מצב הרוח סרטונין. סרטונין גם עוזר לנו לישון טוב בלילה.

 

השילוב של ארבעת הרכיבים האלה בסלט העשיר ומפנק הזה, יוכל לעזור לכן לעבור את הימים הסגריריים (תרתי משמע) ולרומם את מצב הרוח.

שולחת אהבה,

מירי

 

סלט תותים- אבוקדו להגברת מצב הרוח

רכיבים:

חצי ראש חסה קצוץ

מלפפון חתוך לקוביות

פלפל כתום חתוך לקוביות

סלסלת תותים קטנה, פרוסה

חצי בצל סגול, חתוך לרצועות

1 אבוקדו, חתוך לקוביות

חופן גרעיני דלעת

1/4 כוס שומשום

חצי לימון

שמן זית

מלח ים

הוראות הכנה:

  • במחבת יבש משחימים את השומשום במשך 2-4 דק'. מורידים מהאש ומניחים בצד

  • מערבבים בקערה גדולה את כל הרכיבים

  • מתבלים עם מיץ מחצי לימון, זרזיף שמן זית ומלח.

לבריאות, לשמחה, ובתיאבון!

כתיבת תגובה

לקבלת אוסף מתכונים לבריאות הורמונלית מלאו את הטופס הבא