טיפים לילדים בררנים במיוחד

טיפים לילדים בררנים במיוחד

בכל משפחה יש את העקשן הזה שלא משנה מה נעשה או ננסה, הוא בשלו.

וזה לא שונה כשמדברים על מזון.

אז מעבר לצורך לתת להם שליטה (כמו שכתבתי כאן!)

ומעבר לשלבים שהילדים צריכים לעבור כדי להרגיש בנוח לטעום אוכל חדש (כמו שכתבתי כאן!)

ובנוסף לחוויות החיוביות סביב האוכל (כמו שכתבתי כאן!)

רציתי לשתף בכמה אסטרטגיות מחוץ לקופסא לילדים בררנים במיוחד:

  • לילדים שהקושי שלהם זה בעיות וויסות, אפשר לחתוך מזונות לקוביות ולשפד עם קיסם וכך הם ירגישו יותר בנוח לאכול.

  • כוס/מפית הביטחון- במצבים מסויימים זה טריק שמאוד יכול להועיל. נותנים לילדים רשות שאם הם טועמים משהו ולא אהבו- זה בסדר בעדינות לירוק את האוכל לתוך המפית או כוס. זה פותח להם אופציה לטעום והם מרגישים יותר בנוח להתמודד עם המצב.

  • מחברים יחד מאכלים אהובים עם מזונות חדשים. למשל- אם הם ממש אוהבים רוטב עגבניות, במקום לשים אותו על פסטה- הפעם נכין בו קציצות.

  • יוצרים משחקים עם האוכל בשולחן- לצייר ציורים או למשל- משחק הביצה הקשה- נותנים כל מיני ירקות, טבעות זיתים וקיסמים שהילד יצור פרצופים עם הביצה הקשה. המשחק בעצם נותן לילדים להרגיש בנוח עם המזון, מקדם אותם בשלבים לקראת הרצון לטעום ולאכול.

  • מאכל חדש כל שבוע- שהם בוחרים. לא להתייאש אם הם לא טועמים גם אחרי הבחירה. תמשיכו לתת להם לבחור, לא ללחוץ ומתוך המקום המשחרר והרגוע תראו שינויים.

  • ארוחות מפורקות- בעצם מדובר על ארוחה מפורקת שכל אחד צריך לבנות אותו לעצמו. אז למשל- בר סלטים- דואגים לשפע של ירקות, חלבונים כמו חומוסים, עדשים, ביצים קשות, טונה, רטבים שונים, תוספות מפנקים ונותנים לילדים להרכיב סלט לבד.

יש לי אוסף של מתכונים מפורקים שתוכלו להשתמש בהם, כאן!

 

חשוב לשים לב, שלרוב, ילדים לא באמת בררנים, אלא מחפשים שליטה על הבחירות שלהם, נמצאים במצב של לחץ ומיגננות סביב האוכל ויש לנו את הכח לשחרר את הקשיים האלה ולתת לילדים לפרוח קולינרית באופן טבעי, חוויתי ורגוע.

לבריאות!

מירי

חוג בישול בריא מסביב לעולם, אונליין, שמותאם לכל המשפחה!

ההרשמה במחיר מיוחד נסגר ב20/08.

כל הפרטים כאן!!

כתיבת תגובה

לקבלת אוסף מתכונים לבריאות הורמונלית מלאו את הטופס הבא